Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2017 08:12 - ЖИВОТЪТ – НАЧАЛО И КРАЙ
Автор: lazarlalev Категория: Лични дневници   
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 10.12.2017 07:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                             Всякая женщина – зло,
                                                             но дважды бывает хорошей:
                                                             или на   ложе любви,
                                                             или на смертном ложе./ старинен куплет/

                          Това е  мотото, което е поставил на титулната страница на новелата си "Кармен" Проспер Мериме.  Но  на  неговата  знаменита по  едноименната опера на Жорж Бизе героиня  не е съдено нито любовното, нито смъртното ложе. Нито с  провинциалния сержант от караула  дон Хозе, нито с бикобореца Ескамилио – тя ще се слее в любовен тръпка.  Ще загине от ръката  на ревнивия дебил в  любовната страст, но  ще се просне на  паветата, а не на смъртния одър. Тя  завихря своята сегидиля  на централния площад на Севиля. Там някъде  сред обграждащите го къщи  е пропискало с първия си дъх отрочето Дон Жуан. Друг дискретен, макар и неприсъстващ физически, силует  в мизансцена на драмата, под чийто патронаж тя се и разиграва.
                          А момичето от портретната композиция по  долу  е Кармен от  друга цивилизация с друг мизансцен и протагонисти. Кармен, която има цена и ценово изражение на женските си качества, която  съответно  на тях ще се облича, гримира  ,  редактира.  Противно на самодейката  севилска циганка с крещящо пъстра носия и накити,тя  няма да бъде вече  "OISEAU DE BOHEME",  волна птица на любовта.Такава, "която никой не може да опитоми". Ще бъде излъскана   светска лъвица, на любовно/смъртно ложе като  в "следобеда на един фавн"/Дебюси/.

· image Fazal Rabi до Dark art 6 декември в 18:05 ·   ХаресванеПоказване на още  Zacky Jun Коментари image Лазар Лалев МОМИЧЕ НА ПРЕХОДА КЪМ ЖЕНАТА. ИЗЦЯЛО И РАВНОМЕРНО РАЗПЛЕДЕЛЕНО ТУРСКО СИНЬО СЪС СВЕТЛИ НЮАНСИ В КОСАТА И ИЗПЪКНАЛОТО В ЛЕК СЕКСАПИЙЛ БЕДРО. КРЪСТЪТ, ПОДЧЕРТАНО ЖЕНСТВЕН И НАДИПЛЕН С КОНТРАСТИРАЩИ НА ТУРСКОТО СИНЬО ЦВЕТОВЕОБРАЗУВА СИМЕТРИЧНА ДЪГООБРАЗНА КРИВА, ПРИЛИЧНА НА ЗАОБЛЕН ХЪЛМ.ШИРОКО И ИЗВИТО КАТО ПАЗВА ДЕКОЛТЕ САМО НАПОЛОВИНА ПРИКРИВА НАПЪПВАЩА, НО ОЩЕ НЕ ОФОРМЕНА ДОКРАЙ ГРЪД. ПОЗАТА НЕУДОБНА, ИЗКУСТВЕНА  И ПРИНУДЕНА 
                ТАКАВА ПОЗА ИЗКЛЮЧВА ВСЯКАКЪВ ТИП ДИАЛОГ С  УЧАСТИЕТО  НА ПАРТНЬОР: СЕКСУАЛЕН АКТ, ОПЕРЕН ДУЕТ, НАЗДРАВИЦА. МОМИЧЕТО Е ОСТАВЕНО САМО НА СЕБЕ СИ. И МНОГОТО  МАТЕРИЯ ВЪРХУ НЕЯ   РЕЛЕФНО ОТКРОЯВА ТЪКМО ТАЗИ  САМОТА И НЕПРИКАЯНОСТ, КРАСОТА САМА ЗА СЕБЕ СИ, НЕСПОДЕЛЕНА С ДРУГ.  МОМИЧЕТО ВОДИ РАЗТОВОР   С ЕФЕКТНАТА СИ РОКЛЯ, ДЕКОЛТЕ ИЛИ  СИЛНО СЕМИОТИЗИРАНИЯ РЕКВИЗИТ НАОКОЛО /СВЕЩНИЦИ, ЧЕРЕП, ПОСТЕЛКА  И ПР./ АСОЦИАЦИЯ СЪС "ВСЕКИ УМИРА САМ ЗА СЕБЕ СИ", "СМЪРТТА СЕ СРЕЩА НАСАМЕ", "СМЪРТТА НЕ СЕ ДЕЛИ С ДРУГ" И ПР.
              И АКО МОЖЕМ ДА СИ ПРЕДСТАВИМ ЗВУК ТО, В НЕГЛАСНОТО ПРИЗНАНИЕ: НЕ ИСКАМ ДА СЪМ ТУК. ОТВЕДЕТЕ МЕ ОТ  ТОЗИ  ЗАТВОР НА СУЕТАТА.

             Ня това място заслужава да включим още едно мнение. От Виена, където  късният импресионизъм и ранният експресионизъм от края на века многократно  и последователно разработват   този мотив.
        
   
   
if you allow me to disturb you with few by-comments/observations to that photo- montage imitating realy the faimous por trait of Madame Rиcamier by J.-L.David:
1/ the reference in composing is clear/ no doubt.the diference between but ...- enorm:     -absolutely not a single surerflu- ous detail !-here: (the photo)- too much unnecessary ones- s.below.
     the difference of the races (ari- stocracy-...up-start "photo-model" *s simply frappant and even annoying!
     -the colorite: fine/warm/legere- agaist demonstratively cold  and pro- fane! here:we have a void/empty "silicon"- beauty streched along... 
     much more...:  the figire of the "girl"(?) effects incl.anti-sexual=no sex-appeal.
     as a modelling: a bad immitation of the Secession-Aesthetics.

2/ a good achievement but is the tri- ple in the reiming /rhythmus:
    ref.to the form of the bust,that of the hanche and the candelabre /in the background/- looking like hearts (in closing imaginary the 3 candles)- e.g. "her visiting card"( obviously - a la Dame aux camиlias"!
3 / the play with "Gestalten":
    if looking more carefully the 2 burning candles /in magnifying/ one would clearly distinguish the vague form of two human figures - in long wide robes with high above streched hands / like the "weeping women" in the Greek tragedies.
    the dropping out black hairs re- fer to a raven*s wing (in particular with its colour,glance and reflex)!     the most imortant thing but ap- pears the skull  (in the fore- ground)
to my mind overloading unnecessary the composition ( any-way-too much/ with details).
*have two explenations for it:
   a/ a pure balancing role-other- wise the fore-ground remains apart empty...
   b/ a referent-role:to underline the sujet ("natura morte")...
   c/ to formalize (formaly) the way below /"administratively" like  a stempt on a document!
   d/ and the most delicate moment is just that /!/:
   for  "Gestalt"-ing (by its shadow the form of the "anamorphios"-skull   formed by the crumppled up shape  on the red cover!
    to my mind-the a real  mastership of the photography (together with- ref.below!).
    /!/this trick remembers of the famous panting by Holbein d.J. in the  National Gallery /London -en- titled "The Ambassadors"(1533):pay attention/!/ to the dis-structured skull in the fore-ground below!
4 / the symbols are banal !
5/   to my mind the best modelling would be :
     the candelabre -extinguished;      no "laughing scull"afronting;      only the single candle  burn- ing left (pls.to note/!/  that the flame *s reached almost the half / where the  "flower"in-crusted  on  the wax seen... 
6/   as a composition:
     the profane origin of the de- picted *s clearly shown,
      the very atmosphere -funeral -too (whereby without the usual..., macabre accessories...),icy,cold..
      the ideal balance in/between horizon-verticality and semantic:        ref./par example!/ to:
       a/the strong verticality of the hairs + the pose (her legs) -- they both  *re pulling mightly the figure downwards!
      = so life,beauty and sex-ap- peal are flowing away...="marker"!
       b/ the wax-rest on the can- delabre,as well the  "dirty white" shrunken flowers  implicating that there*ll be no return,as well that "...Auch das Schцne muЯ sterben"! /these two insignificant details- are as falling snow-flocks  and late autumn leaves!/.
                             en bref: a good picture snap- ed realy with fancy and imagination! BRAVO!              

                   КАКТО У ФРЕНСКИТЕ КЛАСИЦИСТИ, РИСУВАЩИ ФАВОРИТКИ И КУРТИЗАНКИ. А ТОВА МОМИЧЕ Е ДОСУЩ ПЛАСТИЧЕН ВАРИАНТ НА МАДАМ РЕКАМИЕ НА  ДАВИД В СТИЛ ПРИДВОРНА КОКЕТКА В АНТРАКТА НА СВЕТСКО СЪБИТИЕ.ДА КАЖЕМ БАЛ , ПОСЕЩЕНИЕ НА ОПЕРА ИЛИ ВЕЧЕРЕН ПИР.
   ОСВЕТЕНО ОТ СТАРОМОДНИ ВОСЪЧНИ СВЕЩНИЦИ ОБАЧЕ, ЛЕГНАЛО ВЪРХУ ВИНЕНО ЧЕРВЕНО КАДИФЕ С БУКЕТ БЕЛИ ЦВЕТЯ ПО ВЕРТИКАЛ, МОМИЧЕТО ДЪЛБОКО СЕ Е ЗАМИСЛИЛО, ЧЕ ЦЯЛАТА ТАЗИ ПИЩНА БУТАФОРИЯ ЕДИН


Lidiya Stefanova Белите цветя - символ на невинността - са зад гърба ѝ = загърбена невинност. Тя ще се "възроди" за кратко един ден - в деня на смъртта, когато се разпилеят върху ковчега. Невинността, младостта и пролетта на живота са зад нея - отрязани рози във вазата - принесени в жертва на олтара на смъртта, която предстои.



ДЕН ЩЕ СЕ ИЗПАРИ И ТОВА ВЪЗЛЕГНАЛО ТЯЛО ЩЕ СЕ ПРОСНЕ В КОВ
ЧЕГ. ЗА ТОВА НАПОМНЯ БЕЛИЯТ БУКЕТ, КОЙТО НАПРАВО ЩЕ СЕ РАЗПИЛЕЕ ВЪРХУ КАПАКА НА КОВЧЕГА.
                ЧЕРЕПЪТ, ОТДАВНА АЛЕГОРИЧНО КЛИШЕ НА "МЕМЕНТО МОРИ" В НАТЮРМОРТИТЕ ОТ 17 И 18 ВВ,  ТУК Е С НЕПРОПОРЦИОНАЛНО ГОЛЕМИ ОЧНИ ОТВЕРСТИЯ. ТУК  БИХА СЕ СМЕСТИЛИ ДВА ЧИФТА ОЧИ. А КАТО СЕ ПРИБАВЯТ И НЕЙНИТЕ, ОГОЛЕМЕНИ ОТ ГРИМА И  СПУСКАШ СЕ КАТО ТЕАТРАЛНА ЗАВЕСА  ВЪРХУ ЦЯЛАТА ДЯСНА СТРАНА НА ЛИЦЕТО КИЧУР – СТАВАТ ШЕСТ ЧИФТА. 

            

 


      observed again (for sayng"good buye") this portrait and found out that the "skull" is just the very centre of the composition in all aspects!   *was wrong!         В ТОВА СОБСТВЕНО Е И СМИСЛОВАТА  ПОАНТА НА ПОРТРЕТА КАТО  КОМПОЗИЦИОННА ЦЯЛОСТ. НА НАЙ– БАНАЛНО НИВО: "ПЪТЯТ НА ВСЯКА ПЛЪТ" ИЛИ ЕДИНСТВЕНОТО, КОЕТО ИМА ШАНС ДА ОСТАНЕ ОТ НАС. ЗАТОВА И ЧЕРЕПЪТ Е  ПОСМЪРТНАТА СЛЕДА НА ЖИВИЯ. С ЧЕРЕПА НА ХОРАЦИО, А СЛЕД НЕГО И НА  ШУТА БЕСЕДВА ХАМЛЕТ. ТИ ПОВЕЧЕ ЗНАЕШ: ИМАШЕ ОРДЕН  С ИЗОБРАЖЕНИЕ НА ЧЕРЕП ВЪРХУ МОНАШЕКЩАТА МАНТИЯ. А ТУК ЧЕРЕПЪТ , МНОГОКРАТНО ПО-МАЛЪК ОТ НЕЯ,ВЗЕМА  НАДМОЩИЕ НАД МЛАДАТА ЖЕНА .  ТОВА  ВЕРОЯТНО  Е ЖЕНСКИ ЧЕРЕП, ПРЯК НАМЕК ЗА НЕДАЛЕЧНОТО Й БЪДЕЩЕ. ТОВА КОЕТО Е И ТЕМАТА НА "ТРАВИАТА".
arguments: it is...
1/ the first thing drawing insides,
2/ the essence of the very message  (=like a key-hole of the port/doors to Hell!),
3/ dragging (at the same time) outsides-to the observer, thus: a complex functionality (!)
4/  pointing clearly the vector of the per- spective /!/,
5/  even giving us an the very key( put on/ lying almost like a bijou on the red pillow -sovereign and majestetic/ or...: similar to the awards arranged in front of the deceased*s coffin!   thus..:  my fault to comment and interpret  incorrectly,aswell to conclude too rapidly.   and (to finalize) two additions only!   1/  the sensation for sex-appeality comes from the provoking accented hanche,
2/  the balance - regulated by the excuisi- te "S"-line of the body (=top important!)- the only thing in that opressive atmosphe- re bringing in any vitality.             И ТОВА, ЧЕ ТЯЕ УМОРЕНА И ОТЕГЧЕНА, КАКТО В ЛАТИНСКАТА  ПОГОВОРКА ЗА "ТЪЖНИТЕ СЛЕД КОИТУС" just perceive at the moment two new impor- tant hardly seen details...:   a/  the ideal/harmonious paralell between the right hand -(in that position-leaned: opening the composition and the tigh/leg,
b/  the extinguished candle that*s behind her head (!)  without whose role the per- spictive in the picture is almost lost/im- possible!                       ТОЗИ СВЕЩНИК НА ПРОТЕЖЕНИЕ НА РЕПТИЛНАТА  ЧАСТ НА ГЛАВАТА,  Е ГЛАВНИЯТ СВЕТЛИНЕН ИЗТОЧНИК  И РЕХАВА ОПОРА  НА  ЛЕГНАЛОТО НА ЕДНАТА СИ СТРАНА  ТЯЛО. ЗАТОВА ПОРТРЕТНАТА КОМПОЗИЦИЯ Е ВСЕ ОЩЕ В ЦАРСТВОТО НА СВЕТЛИНАТА, А НЕ В ТЪМНИЦАТА НА ВЕЧНИЯ МРАК.        



strange enough but ...*can*t get rid incl. of that repulsive "camphore"-perfume (!)- attending this funeral-like festivity! organically present in the picture!


interessing and good/ artisticaly motiva- vated,too is the reduction of the palette to 3 colours only :
   the dominating "black"-modelling incl. the volumes of the flesh /!/,
   the purple-like"red" -introducing the whole atmosphere of the night club, and
   the carnate/white ...-   "cooling the temperature" and the colour of life and death at the same time!
* want to finish with my best thanks and excuses for these remarks!             Зареждане...  



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lazarlalev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 187018
Постинги: 243
Коментари: 48
Гласове: 86
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930