Постинг
08.12.2017 08:12 -
ЖИВОТЪТ – НАЧАЛО И КРАЙ
Автор: lazarlalev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 10.12.2017 07:48
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 10.12.2017 07:48
Всякая женщина – зло,
но дважды бывает хорошей:
или на ложе любви,
или на смертном ложе./ старинен куплет/
Това е мотото, което е поставил на титулната страница на новелата си "Кармен" Проспер Мериме. Но на неговата знаменита по едноименната опера на Жорж Бизе героиня не е съдено нито любовното, нито смъртното ложе. Нито с провинциалния сержант от караула дон Хозе, нито с бикобореца Ескамилио – тя ще се слее в любовен тръпка. Ще загине от ръката на ревнивия дебил в любовната страст, но ще се просне на паветата, а не на смъртния одър. Тя завихря своята сегидиля на централния площад на Севиля. Там някъде сред обграждащите го къщи е пропискало с първия си дъх отрочето Дон Жуан. Друг дискретен, макар и неприсъстващ физически, силует в мизансцена на драмата, под чийто патронаж тя се и разиграва.
А момичето от портретната композиция по долу е Кармен от друга цивилизация с друг мизансцен и протагонисти. Кармен, която има цена и ценово изражение на женските си качества, която съответно на тях ще се облича, гримира , редактира. Противно на самодейката севилска циганка с крещящо пъстра носия и накити,тя няма да бъде вече "OISEAU DE BOHEME", волна птица на любовта.Такава, "която никой не може да опитоми". Ще бъде излъскана светска лъвица, на любовно/смъртно ложе като в "следобеда на един фавн"/Дебюси/.
· Fazal Rabi до Dark art 6 декември в 18:05 · ХаресванеПоказване на още Zacky Jun Коментари Лазар Лалев МОМИЧЕ НА ПРЕХОДА КЪМ ЖЕНАТА. ИЗЦЯЛО И РАВНОМЕРНО РАЗПЛЕДЕЛЕНО ТУРСКО СИНЬО СЪС СВЕТЛИ НЮАНСИ В КОСАТА И ИЗПЪКНАЛОТО В ЛЕК СЕКСАПИЙЛ БЕДРО. КРЪСТЪТ, ПОДЧЕРТАНО ЖЕНСТВЕН И НАДИПЛЕН С КОНТРАСТИРАЩИ НА ТУРСКОТО СИНЬО ЦВЕТОВЕОБРАЗУВА СИМЕТРИЧНА ДЪГООБРАЗНА КРИВА, ПРИЛИЧНА НА ЗАОБЛЕН ХЪЛМ.ШИРОКО И ИЗВИТО КАТО ПАЗВА ДЕКОЛТЕ САМО НАПОЛОВИНА ПРИКРИВА НАПЪПВАЩА, НО ОЩЕ НЕ ОФОРМЕНА ДОКРАЙ ГРЪД. ПОЗАТА НЕУДОБНА, ИЗКУСТВЕНА И ПРИНУДЕНА
ТАКАВА ПОЗА ИЗКЛЮЧВА ВСЯКАКЪВ ТИП ДИАЛОГ С УЧАСТИЕТО НА ПАРТНЬОР: СЕКСУАЛЕН АКТ, ОПЕРЕН ДУЕТ, НАЗДРАВИЦА. МОМИЧЕТО Е ОСТАВЕНО САМО НА СЕБЕ СИ. И МНОГОТО МАТЕРИЯ ВЪРХУ НЕЯ РЕЛЕФНО ОТКРОЯВА ТЪКМО ТАЗИ САМОТА И НЕПРИКАЯНОСТ, КРАСОТА САМА ЗА СЕБЕ СИ, НЕСПОДЕЛЕНА С ДРУГ. МОМИЧЕТО ВОДИ РАЗТОВОР С ЕФЕКТНАТА СИ РОКЛЯ, ДЕКОЛТЕ ИЛИ СИЛНО СЕМИОТИЗИРАНИЯ РЕКВИЗИТ НАОКОЛО /СВЕЩНИЦИ, ЧЕРЕП, ПОСТЕЛКА И ПР./ АСОЦИАЦИЯ СЪС "ВСЕКИ УМИРА САМ ЗА СЕБЕ СИ", "СМЪРТТА СЕ СРЕЩА НАСАМЕ", "СМЪРТТА НЕ СЕ ДЕЛИ С ДРУГ" И ПР.
И АКО МОЖЕМ ДА СИ ПРЕДСТАВИМ ЗВУК ТО, В НЕГЛАСНОТО ПРИЗНАНИЕ: НЕ ИСКАМ ДА СЪМ ТУК. ОТВЕДЕТЕ МЕ ОТ ТОЗИ ЗАТВОР НА СУЕТАТА.
Ня това място заслужава да включим още едно мнение. От Виена, където късният импресионизъм и ранният експресионизъм от края на века многократно и последователно разработват този мотив.
if you allow me to disturb you with few by-comments/observations to that photo- montage imitating realy the faimous por trait of Madame Rиcamier by J.-L.David:
1/ the reference in composing is clear/ no doubt.the diference between but ...- enorm: -absolutely not a single surerflu- ous detail !-here: (the photo)- too much unnecessary ones- s.below.
the difference of the races (ari- stocracy-...up-start "photo-model" *s simply frappant and even annoying!
-the colorite: fine/warm/legere- agaist demonstratively cold and pro- fane! here:we have a void/empty "silicon"- beauty streched along...
much more...: the figire of the "girl"(?) effects incl.anti-sexual=no sex-appeal.
as a modelling: a bad immitation of the Secession-Aesthetics.
2/ a good achievement but is the tri- ple in the reiming /rhythmus:
ref.to the form of the bust,that of the hanche and the candelabre /in the background/- looking like hearts (in closing imaginary the 3 candles)- e.g. "her visiting card"( obviously - a la Dame aux camиlias"!
3 / the play with "Gestalten":
if looking more carefully the 2 burning candles /in magnifying/ one would clearly distinguish the vague form of two human figures - in long wide robes with high above streched hands / like the "weeping women" in the Greek tragedies.
the dropping out black hairs re- fer to a raven*s wing (in particular with its colour,glance and reflex)! the most imortant thing but ap- pears the skull (in the fore- ground)
to my mind overloading unnecessary the composition ( any-way-too much/ with details).
*have two explenations for it:
a/ a pure balancing role-other- wise the fore-ground remains apart empty...
b/ a referent-role:to underline the sujet ("natura morte")...
c/ to formalize (formaly) the way below /"administratively" like a stempt on a document!
d/ and the most delicate moment is just that /!/:
for "Gestalt"-ing (by its shadow the form of the "anamorphios"-skull formed by the crumppled up shape on the red cover!
to my mind-the a real mastership of the photography (together with- ref.below!).
/!/this trick remembers of the famous panting by Holbein d.J. in the National Gallery /London -en- titled "The Ambassadors"(1533):pay attention/!/ to the dis-structured skull in the fore-ground below!
4 / the symbols are banal !
5/ to my mind the best modelling would be :
the candelabre -extinguished; no "laughing scull"afronting; only the single candle burn- ing left (pls.to note/!/ that the flame *s reached almost the half / where the "flower"in-crusted on the wax seen...
6/ as a composition:
the profane origin of the de- picted *s clearly shown,
the very atmosphere -funeral -too (whereby without the usual..., macabre accessories...),icy,cold..
the ideal balance in/between horizon-verticality and semantic: ref./par example!/ to:
a/the strong verticality of the hairs + the pose (her legs) -- they both *re pulling mightly the figure downwards!
= so life,beauty and sex-ap- peal are flowing away...="marker"!
b/ the wax-rest on the can- delabre,as well the "dirty white" shrunken flowers implicating that there*ll be no return,as well that "...Auch das Schцne muЯ sterben"! /these two insignificant details- are as falling snow-flocks and late autumn leaves!/.
en bref: a good picture snap- ed realy with fancy and imagination! BRAVO!
КАКТО У ФРЕНСКИТЕ КЛАСИЦИСТИ, РИСУВАЩИ ФАВОРИТКИ И КУРТИЗАНКИ. А ТОВА МОМИЧЕ Е ДОСУЩ ПЛАСТИЧЕН ВАРИАНТ НА МАДАМ РЕКАМИЕ НА ДАВИД В СТИЛ ПРИДВОРНА КОКЕТКА В АНТРАКТА НА СВЕТСКО СЪБИТИЕ.ДА КАЖЕМ БАЛ , ПОСЕЩЕНИЕ НА ОПЕРА ИЛИ ВЕЧЕРЕН ПИР. ОСВЕТЕНО ОТ СТАРОМОДНИ ВОСЪЧНИ СВЕЩНИЦИ ОБАЧЕ, ЛЕГНАЛО ВЪРХУ ВИНЕНО ЧЕРВЕНО КАДИФЕ С БУКЕТ БЕЛИ ЦВЕТЯ ПО ВЕРТИКАЛ, МОМИЧЕТО ДЪЛБОКО СЕ Е ЗАМИСЛИЛО, ЧЕ ЦЯЛАТА ТАЗИ ПИЩНА БУТАФОРИЯ ЕДИН
Lidiya Stefanova Белите цветя - символ на невинността - са зад гърба ѝ = загърбена невинност. Тя ще се "възроди" за кратко един ден - в деня на смъртта, когато се разпилеят върху ковчега. Невинността, младостта и пролетта на живота са зад нея - отрязани рози във вазата - принесени в жертва на олтара на смъртта, която предстои.
ДЕН ЩЕ СЕ ИЗПАРИ И ТОВА ВЪЗЛЕГНАЛО ТЯЛО ЩЕ СЕ ПРОСНЕ В КОВЧЕГ. ЗА ТОВА НАПОМНЯ БЕЛИЯТ БУКЕТ, КОЙТО НАПРАВО ЩЕ СЕ РАЗПИЛЕЕ ВЪРХУ КАПАКА НА КОВЧЕГА.
ЧЕРЕПЪТ, ОТДАВНА АЛЕГОРИЧНО КЛИШЕ НА "МЕМЕНТО МОРИ" В НАТЮРМОРТИТЕ ОТ 17 И 18 ВВ, ТУК Е С НЕПРОПОРЦИОНАЛНО ГОЛЕМИ ОЧНИ ОТВЕРСТИЯ. ТУК БИХА СЕ СМЕСТИЛИ ДВА ЧИФТА ОЧИ. А КАТО СЕ ПРИБАВЯТ И НЕЙНИТЕ, ОГОЛЕМЕНИ ОТ ГРИМА И СПУСКАШ СЕ КАТО ТЕАТРАЛНА ЗАВЕСА ВЪРХУ ЦЯЛАТА ДЯСНА СТРАНА НА ЛИЦЕТО КИЧУР – СТАВАТ ШЕСТ ЧИФТА.
observed again (for sayng"good buye") this portrait and found out that the "skull" is just the very centre of the composition in all aspects! *was wrong! В ТОВА СОБСТВЕНО Е И СМИСЛОВАТА ПОАНТА НА ПОРТРЕТА КАТО КОМПОЗИЦИОННА ЦЯЛОСТ. НА НАЙ– БАНАЛНО НИВО: "ПЪТЯТ НА ВСЯКА ПЛЪТ" ИЛИ ЕДИНСТВЕНОТО, КОЕТО ИМА ШАНС ДА ОСТАНЕ ОТ НАС. ЗАТОВА И ЧЕРЕПЪТ Е ПОСМЪРТНАТА СЛЕДА НА ЖИВИЯ. С ЧЕРЕПА НА ХОРАЦИО, А СЛЕД НЕГО И НА ШУТА БЕСЕДВА ХАМЛЕТ. ТИ ПОВЕЧЕ ЗНАЕШ: ИМАШЕ ОРДЕН С ИЗОБРАЖЕНИЕ НА ЧЕРЕП ВЪРХУ МОНАШЕКЩАТА МАНТИЯ. А ТУК ЧЕРЕПЪТ , МНОГОКРАТНО ПО-МАЛЪК ОТ НЕЯ,ВЗЕМА НАДМОЩИЕ НАД МЛАДАТА ЖЕНА . ТОВА ВЕРОЯТНО Е ЖЕНСКИ ЧЕРЕП, ПРЯК НАМЕК ЗА НЕДАЛЕЧНОТО Й БЪДЕЩЕ. ТОВА КОЕТО Е И ТЕМАТА НА "ТРАВИАТА".
arguments: it is... 1/ the first thing drawing insides,
2/ the essence of the very message (=like a key-hole of the port/doors to Hell!),
3/ dragging (at the same time) outsides-to the observer, thus: a complex functionality (!)
4/ pointing clearly the vector of the per- spective /!/,
5/ even giving us an the very key( put on/ lying almost like a bijou on the red pillow -sovereign and majestetic/ or...: similar to the awards arranged in front of the deceased*s coffin! thus..: my fault to comment and interpret incorrectly,aswell to conclude too rapidly. and (to finalize) two additions only! 1/ the sensation for sex-appeality comes from the provoking accented hanche,
2/ the balance - regulated by the excuisi- te "S"-line of the body (=top important!)- the only thing in that opressive atmosphe- re bringing in any vitality. И ТОВА, ЧЕ ТЯЕ УМОРЕНА И ОТЕГЧЕНА, КАКТО В ЛАТИНСКАТА ПОГОВОРКА ЗА "ТЪЖНИТЕ СЛЕД КОИТУС" just perceive at the moment two new impor- tant hardly seen details...: a/ the ideal/harmonious paralell between the right hand -(in that position-leaned: opening the composition and the tigh/leg,
b/ the extinguished candle that*s behind her head (!) without whose role the per- spictive in the picture is almost lost/im- possible! ТОЗИ СВЕЩНИК НА ПРОТЕЖЕНИЕ НА РЕПТИЛНАТА ЧАСТ НА ГЛАВАТА, Е ГЛАВНИЯТ СВЕТЛИНЕН ИЗТОЧНИК И РЕХАВА ОПОРА НА ЛЕГНАЛОТО НА ЕДНАТА СИ СТРАНА ТЯЛО. ЗАТОВА ПОРТРЕТНАТА КОМПОЗИЦИЯ Е ВСЕ ОЩЕ В ЦАРСТВОТО НА СВЕТЛИНАТА, А НЕ В ТЪМНИЦАТА НА ВЕЧНИЯ МРАК.
strange enough but ...*can*t get rid incl. of that repulsive "camphore"-perfume (!)- attending this funeral-like festivity! organically present in the picture!
interessing and good/ artisticaly motiva- vated,too is the reduction of the palette to 3 colours only :
the dominating "black"-modelling incl. the volumes of the flesh /!/,
the purple-like"red" -introducing the whole atmosphere of the night club, and
the carnate/white ...- "cooling the temperature" and the colour of life and death at the same time!
* want to finish with my best thanks and excuses for these remarks! Зареждане...
но дважды бывает хорошей:
или на ложе любви,
или на смертном ложе./ старинен куплет/
Това е мотото, което е поставил на титулната страница на новелата си "Кармен" Проспер Мериме. Но на неговата знаменита по едноименната опера на Жорж Бизе героиня не е съдено нито любовното, нито смъртното ложе. Нито с провинциалния сержант от караула дон Хозе, нито с бикобореца Ескамилио – тя ще се слее в любовен тръпка. Ще загине от ръката на ревнивия дебил в любовната страст, но ще се просне на паветата, а не на смъртния одър. Тя завихря своята сегидиля на централния площад на Севиля. Там някъде сред обграждащите го къщи е пропискало с първия си дъх отрочето Дон Жуан. Друг дискретен, макар и неприсъстващ физически, силует в мизансцена на драмата, под чийто патронаж тя се и разиграва.
А момичето от портретната композиция по долу е Кармен от друга цивилизация с друг мизансцен и протагонисти. Кармен, която има цена и ценово изражение на женските си качества, която съответно на тях ще се облича, гримира , редактира. Противно на самодейката севилска циганка с крещящо пъстра носия и накити,тя няма да бъде вече "OISEAU DE BOHEME", волна птица на любовта.Такава, "която никой не може да опитоми". Ще бъде излъскана светска лъвица, на любовно/смъртно ложе като в "следобеда на един фавн"/Дебюси/.
· Fazal Rabi до Dark art 6 декември в 18:05 · ХаресванеПоказване на още Zacky Jun Коментари Лазар Лалев МОМИЧЕ НА ПРЕХОДА КЪМ ЖЕНАТА. ИЗЦЯЛО И РАВНОМЕРНО РАЗПЛЕДЕЛЕНО ТУРСКО СИНЬО СЪС СВЕТЛИ НЮАНСИ В КОСАТА И ИЗПЪКНАЛОТО В ЛЕК СЕКСАПИЙЛ БЕДРО. КРЪСТЪТ, ПОДЧЕРТАНО ЖЕНСТВЕН И НАДИПЛЕН С КОНТРАСТИРАЩИ НА ТУРСКОТО СИНЬО ЦВЕТОВЕОБРАЗУВА СИМЕТРИЧНА ДЪГООБРАЗНА КРИВА, ПРИЛИЧНА НА ЗАОБЛЕН ХЪЛМ.ШИРОКО И ИЗВИТО КАТО ПАЗВА ДЕКОЛТЕ САМО НАПОЛОВИНА ПРИКРИВА НАПЪПВАЩА, НО ОЩЕ НЕ ОФОРМЕНА ДОКРАЙ ГРЪД. ПОЗАТА НЕУДОБНА, ИЗКУСТВЕНА И ПРИНУДЕНА
ТАКАВА ПОЗА ИЗКЛЮЧВА ВСЯКАКЪВ ТИП ДИАЛОГ С УЧАСТИЕТО НА ПАРТНЬОР: СЕКСУАЛЕН АКТ, ОПЕРЕН ДУЕТ, НАЗДРАВИЦА. МОМИЧЕТО Е ОСТАВЕНО САМО НА СЕБЕ СИ. И МНОГОТО МАТЕРИЯ ВЪРХУ НЕЯ РЕЛЕФНО ОТКРОЯВА ТЪКМО ТАЗИ САМОТА И НЕПРИКАЯНОСТ, КРАСОТА САМА ЗА СЕБЕ СИ, НЕСПОДЕЛЕНА С ДРУГ. МОМИЧЕТО ВОДИ РАЗТОВОР С ЕФЕКТНАТА СИ РОКЛЯ, ДЕКОЛТЕ ИЛИ СИЛНО СЕМИОТИЗИРАНИЯ РЕКВИЗИТ НАОКОЛО /СВЕЩНИЦИ, ЧЕРЕП, ПОСТЕЛКА И ПР./ АСОЦИАЦИЯ СЪС "ВСЕКИ УМИРА САМ ЗА СЕБЕ СИ", "СМЪРТТА СЕ СРЕЩА НАСАМЕ", "СМЪРТТА НЕ СЕ ДЕЛИ С ДРУГ" И ПР.
И АКО МОЖЕМ ДА СИ ПРЕДСТАВИМ ЗВУК ТО, В НЕГЛАСНОТО ПРИЗНАНИЕ: НЕ ИСКАМ ДА СЪМ ТУК. ОТВЕДЕТЕ МЕ ОТ ТОЗИ ЗАТВОР НА СУЕТАТА.
Ня това място заслужава да включим още едно мнение. От Виена, където късният импресионизъм и ранният експресионизъм от края на века многократно и последователно разработват този мотив.
1/ the reference in composing is clear/ no doubt.the diference between but ...- enorm: -absolutely not a single surerflu- ous detail !-here: (the photo)- too much unnecessary ones- s.below.
the difference of the races (ari- stocracy-...up-start "photo-model" *s simply frappant and even annoying!
-the colorite: fine/warm/legere- agaist demonstratively cold and pro- fane! here:we have a void/empty "silicon"- beauty streched along...
much more...: the figire of the "girl"(?) effects incl.anti-sexual=no sex-appeal.
as a modelling: a bad immitation of the Secession-Aesthetics.
2/ a good achievement but is the tri- ple in the reiming /rhythmus:
ref.to the form of the bust,that of the hanche and the candelabre /in the background/- looking like hearts (in closing imaginary the 3 candles)- e.g. "her visiting card"( obviously - a la Dame aux camиlias"!
3 / the play with "Gestalten":
if looking more carefully the 2 burning candles /in magnifying/ one would clearly distinguish the vague form of two human figures - in long wide robes with high above streched hands / like the "weeping women" in the Greek tragedies.
the dropping out black hairs re- fer to a raven*s wing (in particular with its colour,glance and reflex)! the most imortant thing but ap- pears the skull (in the fore- ground)
to my mind overloading unnecessary the composition ( any-way-too much/ with details).
*have two explenations for it:
a/ a pure balancing role-other- wise the fore-ground remains apart empty...
b/ a referent-role:to underline the sujet ("natura morte")...
c/ to formalize (formaly) the way below /"administratively" like a stempt on a document!
d/ and the most delicate moment is just that /!/:
for "Gestalt"-ing (by its shadow the form of the "anamorphios"-skull formed by the crumppled up shape on the red cover!
to my mind-the a real mastership of the photography (together with- ref.below!).
/!/this trick remembers of the famous panting by Holbein d.J. in the National Gallery /London -en- titled "The Ambassadors"(1533):pay attention/!/ to the dis-structured skull in the fore-ground below!
4 / the symbols are banal !
5/ to my mind the best modelling would be :
the candelabre -extinguished; no "laughing scull"afronting; only the single candle burn- ing left (pls.to note/!/ that the flame *s reached almost the half / where the "flower"in-crusted on the wax seen...
6/ as a composition:
the profane origin of the de- picted *s clearly shown,
the very atmosphere -funeral -too (whereby without the usual..., macabre accessories...),icy,cold..
the ideal balance in/between horizon-verticality and semantic: ref./par example!/ to:
a/the strong verticality of the hairs + the pose (her legs) -- they both *re pulling mightly the figure downwards!
= so life,beauty and sex-ap- peal are flowing away...="marker"!
b/ the wax-rest on the can- delabre,as well the "dirty white" shrunken flowers implicating that there*ll be no return,as well that "...Auch das Schцne muЯ sterben"! /these two insignificant details- are as falling snow-flocks and late autumn leaves!/.
en bref: a good picture snap- ed realy with fancy and imagination! BRAVO!
КАКТО У ФРЕНСКИТЕ КЛАСИЦИСТИ, РИСУВАЩИ ФАВОРИТКИ И КУРТИЗАНКИ. А ТОВА МОМИЧЕ Е ДОСУЩ ПЛАСТИЧЕН ВАРИАНТ НА МАДАМ РЕКАМИЕ НА ДАВИД В СТИЛ ПРИДВОРНА КОКЕТКА В АНТРАКТА НА СВЕТСКО СЪБИТИЕ.ДА КАЖЕМ БАЛ , ПОСЕЩЕНИЕ НА ОПЕРА ИЛИ ВЕЧЕРЕН ПИР. ОСВЕТЕНО ОТ СТАРОМОДНИ ВОСЪЧНИ СВЕЩНИЦИ ОБАЧЕ, ЛЕГНАЛО ВЪРХУ ВИНЕНО ЧЕРВЕНО КАДИФЕ С БУКЕТ БЕЛИ ЦВЕТЯ ПО ВЕРТИКАЛ, МОМИЧЕТО ДЪЛБОКО СЕ Е ЗАМИСЛИЛО, ЧЕ ЦЯЛАТА ТАЗИ ПИЩНА БУТАФОРИЯ ЕДИН
Lidiya Stefanova Белите цветя - символ на невинността - са зад гърба ѝ = загърбена невинност. Тя ще се "възроди" за кратко един ден - в деня на смъртта, когато се разпилеят върху ковчега. Невинността, младостта и пролетта на живота са зад нея - отрязани рози във вазата - принесени в жертва на олтара на смъртта, която предстои.
ДЕН ЩЕ СЕ ИЗПАРИ И ТОВА ВЪЗЛЕГНАЛО ТЯЛО ЩЕ СЕ ПРОСНЕ В КОВЧЕГ. ЗА ТОВА НАПОМНЯ БЕЛИЯТ БУКЕТ, КОЙТО НАПРАВО ЩЕ СЕ РАЗПИЛЕЕ ВЪРХУ КАПАКА НА КОВЧЕГА.
ЧЕРЕПЪТ, ОТДАВНА АЛЕГОРИЧНО КЛИШЕ НА "МЕМЕНТО МОРИ" В НАТЮРМОРТИТЕ ОТ 17 И 18 ВВ, ТУК Е С НЕПРОПОРЦИОНАЛНО ГОЛЕМИ ОЧНИ ОТВЕРСТИЯ. ТУК БИХА СЕ СМЕСТИЛИ ДВА ЧИФТА ОЧИ. А КАТО СЕ ПРИБАВЯТ И НЕЙНИТЕ, ОГОЛЕМЕНИ ОТ ГРИМА И СПУСКАШ СЕ КАТО ТЕАТРАЛНА ЗАВЕСА ВЪРХУ ЦЯЛАТА ДЯСНА СТРАНА НА ЛИЦЕТО КИЧУР – СТАВАТ ШЕСТ ЧИФТА.
observed again (for sayng"good buye") this portrait and found out that the "skull" is just the very centre of the composition in all aspects! *was wrong! В ТОВА СОБСТВЕНО Е И СМИСЛОВАТА ПОАНТА НА ПОРТРЕТА КАТО КОМПОЗИЦИОННА ЦЯЛОСТ. НА НАЙ– БАНАЛНО НИВО: "ПЪТЯТ НА ВСЯКА ПЛЪТ" ИЛИ ЕДИНСТВЕНОТО, КОЕТО ИМА ШАНС ДА ОСТАНЕ ОТ НАС. ЗАТОВА И ЧЕРЕПЪТ Е ПОСМЪРТНАТА СЛЕДА НА ЖИВИЯ. С ЧЕРЕПА НА ХОРАЦИО, А СЛЕД НЕГО И НА ШУТА БЕСЕДВА ХАМЛЕТ. ТИ ПОВЕЧЕ ЗНАЕШ: ИМАШЕ ОРДЕН С ИЗОБРАЖЕНИЕ НА ЧЕРЕП ВЪРХУ МОНАШЕКЩАТА МАНТИЯ. А ТУК ЧЕРЕПЪТ , МНОГОКРАТНО ПО-МАЛЪК ОТ НЕЯ,ВЗЕМА НАДМОЩИЕ НАД МЛАДАТА ЖЕНА . ТОВА ВЕРОЯТНО Е ЖЕНСКИ ЧЕРЕП, ПРЯК НАМЕК ЗА НЕДАЛЕЧНОТО Й БЪДЕЩЕ. ТОВА КОЕТО Е И ТЕМАТА НА "ТРАВИАТА".
arguments: it is... 1/ the first thing drawing insides,
2/ the essence of the very message (=like a key-hole of the port/doors to Hell!),
3/ dragging (at the same time) outsides-to the observer, thus: a complex functionality (!)
4/ pointing clearly the vector of the per- spective /!/,
5/ even giving us an the very key( put on/ lying almost like a bijou on the red pillow -sovereign and majestetic/ or...: similar to the awards arranged in front of the deceased*s coffin! thus..: my fault to comment and interpret incorrectly,aswell to conclude too rapidly. and (to finalize) two additions only! 1/ the sensation for sex-appeality comes from the provoking accented hanche,
2/ the balance - regulated by the excuisi- te "S"-line of the body (=top important!)- the only thing in that opressive atmosphe- re bringing in any vitality. И ТОВА, ЧЕ ТЯЕ УМОРЕНА И ОТЕГЧЕНА, КАКТО В ЛАТИНСКАТА ПОГОВОРКА ЗА "ТЪЖНИТЕ СЛЕД КОИТУС" just perceive at the moment two new impor- tant hardly seen details...: a/ the ideal/harmonious paralell between the right hand -(in that position-leaned: opening the composition and the tigh/leg,
b/ the extinguished candle that*s behind her head (!) without whose role the per- spictive in the picture is almost lost/im- possible! ТОЗИ СВЕЩНИК НА ПРОТЕЖЕНИЕ НА РЕПТИЛНАТА ЧАСТ НА ГЛАВАТА, Е ГЛАВНИЯТ СВЕТЛИНЕН ИЗТОЧНИК И РЕХАВА ОПОРА НА ЛЕГНАЛОТО НА ЕДНАТА СИ СТРАНА ТЯЛО. ЗАТОВА ПОРТРЕТНАТА КОМПОЗИЦИЯ Е ВСЕ ОЩЕ В ЦАРСТВОТО НА СВЕТЛИНАТА, А НЕ В ТЪМНИЦАТА НА ВЕЧНИЯ МРАК.
strange enough but ...*can*t get rid incl. of that repulsive "camphore"-perfume (!)- attending this funeral-like festivity! organically present in the picture!
interessing and good/ artisticaly motiva- vated,too is the reduction of the palette to 3 colours only :
the dominating "black"-modelling incl. the volumes of the flesh /!/,
the purple-like"red" -introducing the whole atmosphere of the night club, and
the carnate/white ...- "cooling the temperature" and the colour of life and death at the same time!
* want to finish with my best thanks and excuses for these remarks! Зареждане...
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 86