Постинг
14.09.2017 08:08 -
ВОДА ИЛИ КРЪВ В ЛИТЕРАТУРАТА
Пак замълча. Горещините? Но у нас вече прежурянето на слънцето се скъси , мръква по-рано. Към 20 ч. ,леко разредена, компанията от градинката остава обаче до много по-късно, до сред нощ. Вече се изпровожда лятото.
Никога не съм смятал, че един човек, който със своята бомбастична хвалипръцковщина е предизвиквал само смях и неудобство,разгледан в аршин на сериозност, може да има такова значение за всички ни.По начало ние с теб сме крайно недоверчиви към това висше млекопитаеще, но липсата на Данчо остро оголи нашата частична неправота. Нещо от чара на градинката с шахматните импровизации върху скамейките, се изпари.
Не мога да си го обясня. Остро дефицитен, неуспял по буржоазни стандарти, материално, кретащ над повърхността, с малко пари на ръка, за да заляга почти изцяло на шах-дистрибуция и връщане на бутилки, Данчо си го изкарваше на нас, едновременно публика и клиентела. Постоянно ни виноватеше за щяло и нещяло, не продумвахме на дума без да срещнем ехиден рикошет, направо ни наричаше "плява", "низши духом", "измет"; а мен дори по специална програма: за егенето ми, което ме оправдавало за слабоумие и несръчности, за моя "клуб 25" – неговите постижения само за месец на Слънчев бряг и пр. и пр. И то да имаше сурат: на шах почнаха да го бият и децата, мина едвали не на кърмачета, подяждайки им миленките, както се изрази един от ветераните на градинката; английският му не стига за партия с по-доходоносен чужденец, мързеше го при съвсем поносими изисквания да възстанови професионалната си правоспособност на аптекар – но претенциите му към нас "нисшите духом" не секваха. Остави вдовица, оказа се с по-сериозни психични проблеми, която гледа на мене като че ще я изнасиля или заразя, вероятно само с пръски по въздуха, от СПИН.
Погребали са го в Благоевград. И това е най–доброто и за нас – да си отидем там, откъдето сме дошли. Там където изпращачите в последен път имат някаква връзка с нас.
Старостта почнах да усещам по-осезаемо. Прекъснат сън, затруднение в ходенето с неустойчива и губеща равновесие походка, отпуснатост и чувствително намаляване на силите, повишена несръчност и пр. Да не изброявам. Дано да ги нямаш тези горчиви спътници на старостта- Боря ги вече не толкова спортивно с незаменимия ми и докрай верен приятел – велоергометъра, а с увеличен обем "скрипторити", "лечебната графомания". По хрумвания, по поводи от непосредствени впечатления и наблюдения, по спомени и пр. Много, впоследствие установявам, че са консттруктивни! идеи идат от участниците в познатите ти елмедии. Имам за норма - поне един постинг дневно. Не заради някаква състезателност, а за поддържане на тонуса, да не изляза от форма и да не потъна във опасната вече за здравето леност. Постоянно на крак, с решаването на някаква "скрипторска" задача, шах–блицовки да не оставям пролуки за смъртоносните фактори, и на теб добре познати.
Изобщо, колкото и неочаквано за самия мен, смъртта на Данча и вида, посинен до зелено, в който го изпратих, силно ми повлия и чрез "скрипторити" рязко се отвличам от мрачните и разболяващи мисли върху случая.
В останалото животът си върви, както си е вървял. Но се усеща по-остро и по-силно изразено недоволство, налага се да прибегна до мръсната дума ГРАЖДАНСКО от никому неизгодното положение в страната.Поне у поддържащата фб компания, все още не улежана и не омързелена, все още не предала се на малодушие, отчаяние и безнадежност. И да ти призная – дава някакъв прилив на сили участието в тази глъч през елмедиите. И дори това, че на тези фб и блог площадки може да се излее душата в теми, които дълго време са тровили отвътре, непуснати на бял свят. Могат дори да минат и мърлящини; малко ли е това да не се срамувам от неграмотност и непрецизирани знания, а и да пришпорвам коня като в ескадроните на Будьони и Ромел. Много приятно усещане бил този отказ от всяческа взискателност и упражнението в аристократизъм тъкмо на такава почва. Разбира се, тук се прибавя и "бонусът по старост", когато хората си затварят очите пред неизбежната старческа нескопосност и мърлящина. Нещо на което младите не могат да разчитат при този суров подбор на трудовия пазар и активен живот. Да благодарим на висшите сили, че са ни дали години за присъствие, макар само зрителско и слушателско на този спектакъл. Макар че на последното действие и епилога няма как да не участваме: щем не щем, ще бъдем покойници и участници в погребалната процедура. Както знам, ти някога искаше да я сведеш до изтичане през тоалетната фуния? Стоиш ли и сега на такова мнение?
Все по–мъчително се привеждам в трудово състояние. Не разбира се заради руските "нетленки" – произведенията, които ще ни надживеят, а за това твое СКРИПТОРИТИ, лечебната графомания, коаято вече пиша без кавички, защото ми стана насъщна и привична.
Очевидно обаче мотивировката за здраве и дълголетие сама, без нещо друго, ха да го нарека "отвъдно", работи само наполовина. Графемата, морфемата, лексемата, а по просто ДУМАТА са заредени с някаква смислена целенасоченост, не им е позволено да са празни като в дзен–черепите, и при всичките опити да се докаже противното , то си остава такова. Без СМИСЪЛ, с производните "СМИСЛОВОСТ, СМИСЛЕНОСТ и пр. не може – те това е. Не може без съдържание, без референт. Когато не ти се пише, то е знак, че ги няма в тебе, а заети отвън, работят на празни обороти. Вероятно затова Чехов е "изсмуквал от себе си роба", за да товари този роб със скуката и пошлостта, на която трябва да придаде художествен израз, а нещо дълбоко в него се е съпротивлявало на това тенекиено СКРИПТОРИТИ. Както е и сега: робът да свърши черната работа. Но това не винаги става. "изсмукването на роба" по поръчка не се получава. Защото, казал го е поетът, мой някогашен московски приятел:
С УТРА БОЛЕЛА ГОЛОВА,
НО ХУЖЕ ТО,ЧТО НАДОЕЛА,
СТАРИННАЯ ИГРА В СЛОВА,
А Я НЕ ЗНАЛ ДРУГОГО ДЕЛА.
На такава констатация ме наведе един филм по Петер Хандке "ПРЕКРАСНИТЕ ДНИ В АРАНХУЕЗ".
Един близо двучасов диалог между вечните ТОЙ и ТЯ за първите им любови. Па то не било любов, а някакъв допир на души, пък не било само допир на души, защото имало ЕРОС, пък този ЕРОС не бил само ЕРОС, но в него имало примес на отвръщение от тялото и пр.пр. Да да, някакъв влошен Марсел Пруст, а марката респектираща - виенска.
И ми стана съвсем ясно, че това вече е СКРИПТОРИТИ и ГРАФОМАНИЯ, но не на "обикновени педерасти", а на "педерасти дизайнери", на титуловани имена, които не е имало с какво да се заемат сутринта, а ги е боляла главата.
И си спомних нашия д-р, "нашето всичко", като Пушкин за руснаците. Някога той имаше хумор, не беше задръстен с гординя, както сега, и ми казваше: "И какво е "Ана Каренина"? Че имало една разгонена самка, че един поручик се е възползвал от това, а един висш чиновник, потънал в мъка и угризения,че..."
Да, така излиза, ако го няма този "живец от отвъдното" да направи тази история съдържателна и сериозна, ако го няма майстора-художник да го превърне в скъпоценна тухла, а читател, на когото не всичко да е "хумор", да му придаде значение, какво ще остане от този признат шедьовър? Ще останат оголени до хрущял скука и мнотонност от друг руски шедьовър ДАМАТА С КУЧЕНЦЕТО на Чехов, една до болка позната плажна мелодрама, каквито нашият Данча е имал 25 само за един сезон и само на Слънчев бряг.
Но при Толстой и Чехов ТОЗИ ЖИВЕЦ го е имало. Независимо от подбудите: СКРИПТОРИТИ или СЛУЖЕНИЕ НАРОДУ. Независимо от нощното цукало на Толстой /и той е страдал от простата/, независимо от туберкулозните бацили в дробовете на Чехов. Докато у нас "лигльовците в литературата", вън от таланта, естествено, го няма.
Пардон, не е съвсем загубен. Един наш сънародник е написал чудесна /само/пародия на Б.Б. след каквато, ако Б.Б. беше човек на честта трябва "да пробие своя слепоочник. Заедно с хвалебствена рецензия за автора, привеждам и текста в свой постинг. Вземи го прочети.
Но си мисля, що за литература, в която един от най–добрите текстове да е вдъхновен от Б.Б.?
ВОДА ИЛИ КРЪВ ТЕЧЕ В НЕЙНИТЕ АРТЕРИИ И ВЕНИ?
Никога не съм смятал, че един човек, който със своята бомбастична хвалипръцковщина е предизвиквал само смях и неудобство,разгледан в аршин на сериозност, може да има такова значение за всички ни.По начало ние с теб сме крайно недоверчиви към това висше млекопитаеще, но липсата на Данчо остро оголи нашата частична неправота. Нещо от чара на градинката с шахматните импровизации върху скамейките, се изпари.
Не мога да си го обясня. Остро дефицитен, неуспял по буржоазни стандарти, материално, кретащ над повърхността, с малко пари на ръка, за да заляга почти изцяло на шах-дистрибуция и връщане на бутилки, Данчо си го изкарваше на нас, едновременно публика и клиентела. Постоянно ни виноватеше за щяло и нещяло, не продумвахме на дума без да срещнем ехиден рикошет, направо ни наричаше "плява", "низши духом", "измет"; а мен дори по специална програма: за егенето ми, което ме оправдавало за слабоумие и несръчности, за моя "клуб 25" – неговите постижения само за месец на Слънчев бряг и пр. и пр. И то да имаше сурат: на шах почнаха да го бият и децата, мина едвали не на кърмачета, подяждайки им миленките, както се изрази един от ветераните на градинката; английският му не стига за партия с по-доходоносен чужденец, мързеше го при съвсем поносими изисквания да възстанови професионалната си правоспособност на аптекар – но претенциите му към нас "нисшите духом" не секваха. Остави вдовица, оказа се с по-сериозни психични проблеми, която гледа на мене като че ще я изнасиля или заразя, вероятно само с пръски по въздуха, от СПИН.
Погребали са го в Благоевград. И това е най–доброто и за нас – да си отидем там, откъдето сме дошли. Там където изпращачите в последен път имат някаква връзка с нас.
Старостта почнах да усещам по-осезаемо. Прекъснат сън, затруднение в ходенето с неустойчива и губеща равновесие походка, отпуснатост и чувствително намаляване на силите, повишена несръчност и пр. Да не изброявам. Дано да ги нямаш тези горчиви спътници на старостта- Боря ги вече не толкова спортивно с незаменимия ми и докрай верен приятел – велоергометъра, а с увеличен обем "скрипторити", "лечебната графомания". По хрумвания, по поводи от непосредствени впечатления и наблюдения, по спомени и пр. Много, впоследствие установявам, че са консттруктивни! идеи идат от участниците в познатите ти елмедии. Имам за норма - поне един постинг дневно. Не заради някаква състезателност, а за поддържане на тонуса, да не изляза от форма и да не потъна във опасната вече за здравето леност. Постоянно на крак, с решаването на някаква "скрипторска" задача, шах–блицовки да не оставям пролуки за смъртоносните фактори, и на теб добре познати.
Изобщо, колкото и неочаквано за самия мен, смъртта на Данча и вида, посинен до зелено, в който го изпратих, силно ми повлия и чрез "скрипторити" рязко се отвличам от мрачните и разболяващи мисли върху случая.
В останалото животът си върви, както си е вървял. Но се усеща по-остро и по-силно изразено недоволство, налага се да прибегна до мръсната дума ГРАЖДАНСКО от никому неизгодното положение в страната.Поне у поддържащата фб компания, все още не улежана и не омързелена, все още не предала се на малодушие, отчаяние и безнадежност. И да ти призная – дава някакъв прилив на сили участието в тази глъч през елмедиите. И дори това, че на тези фб и блог площадки може да се излее душата в теми, които дълго време са тровили отвътре, непуснати на бял свят. Могат дори да минат и мърлящини; малко ли е това да не се срамувам от неграмотност и непрецизирани знания, а и да пришпорвам коня като в ескадроните на Будьони и Ромел. Много приятно усещане бил този отказ от всяческа взискателност и упражнението в аристократизъм тъкмо на такава почва. Разбира се, тук се прибавя и "бонусът по старост", когато хората си затварят очите пред неизбежната старческа нескопосност и мърлящина. Нещо на което младите не могат да разчитат при този суров подбор на трудовия пазар и активен живот. Да благодарим на висшите сили, че са ни дали години за присъствие, макар само зрителско и слушателско на този спектакъл. Макар че на последното действие и епилога няма как да не участваме: щем не щем, ще бъдем покойници и участници в погребалната процедура. Както знам, ти някога искаше да я сведеш до изтичане през тоалетната фуния? Стоиш ли и сега на такова мнение?
Все по–мъчително се привеждам в трудово състояние. Не разбира се заради руските "нетленки" – произведенията, които ще ни надживеят, а за това твое СКРИПТОРИТИ, лечебната графомания, коаято вече пиша без кавички, защото ми стана насъщна и привична.
Очевидно обаче мотивировката за здраве и дълголетие сама, без нещо друго, ха да го нарека "отвъдно", работи само наполовина. Графемата, морфемата, лексемата, а по просто ДУМАТА са заредени с някаква смислена целенасоченост, не им е позволено да са празни като в дзен–черепите, и при всичките опити да се докаже противното , то си остава такова. Без СМИСЪЛ, с производните "СМИСЛОВОСТ, СМИСЛЕНОСТ и пр. не може – те това е. Не може без съдържание, без референт. Когато не ти се пише, то е знак, че ги няма в тебе, а заети отвън, работят на празни обороти. Вероятно затова Чехов е "изсмуквал от себе си роба", за да товари този роб със скуката и пошлостта, на която трябва да придаде художествен израз, а нещо дълбоко в него се е съпротивлявало на това тенекиено СКРИПТОРИТИ. Както е и сега: робът да свърши черната работа. Но това не винаги става. "изсмукването на роба" по поръчка не се получава. Защото, казал го е поетът, мой някогашен московски приятел:
С УТРА БОЛЕЛА ГОЛОВА,
НО ХУЖЕ ТО,ЧТО НАДОЕЛА,
СТАРИННАЯ ИГРА В СЛОВА,
А Я НЕ ЗНАЛ ДРУГОГО ДЕЛА.
На такава констатация ме наведе един филм по Петер Хандке "ПРЕКРАСНИТЕ ДНИ В АРАНХУЕЗ".
Един близо двучасов диалог между вечните ТОЙ и ТЯ за първите им любови. Па то не било любов, а някакъв допир на души, пък не било само допир на души, защото имало ЕРОС, пък този ЕРОС не бил само ЕРОС, но в него имало примес на отвръщение от тялото и пр.пр. Да да, някакъв влошен Марсел Пруст, а марката респектираща - виенска.
И ми стана съвсем ясно, че това вече е СКРИПТОРИТИ и ГРАФОМАНИЯ, но не на "обикновени педерасти", а на "педерасти дизайнери", на титуловани имена, които не е имало с какво да се заемат сутринта, а ги е боляла главата.
И си спомних нашия д-р, "нашето всичко", като Пушкин за руснаците. Някога той имаше хумор, не беше задръстен с гординя, както сега, и ми казваше: "И какво е "Ана Каренина"? Че имало една разгонена самка, че един поручик се е възползвал от това, а един висш чиновник, потънал в мъка и угризения,че..."
Да, така излиза, ако го няма този "живец от отвъдното" да направи тази история съдържателна и сериозна, ако го няма майстора-художник да го превърне в скъпоценна тухла, а читател, на когото не всичко да е "хумор", да му придаде значение, какво ще остане от този признат шедьовър? Ще останат оголени до хрущял скука и мнотонност от друг руски шедьовър ДАМАТА С КУЧЕНЦЕТО на Чехов, една до болка позната плажна мелодрама, каквито нашият Данча е имал 25 само за един сезон и само на Слънчев бряг.
Но при Толстой и Чехов ТОЗИ ЖИВЕЦ го е имало. Независимо от подбудите: СКРИПТОРИТИ или СЛУЖЕНИЕ НАРОДУ. Независимо от нощното цукало на Толстой /и той е страдал от простата/, независимо от туберкулозните бацили в дробовете на Чехов. Докато у нас "лигльовците в литературата", вън от таланта, естествено, го няма.
Пардон, не е съвсем загубен. Един наш сънародник е написал чудесна /само/пародия на Б.Б. след каквато, ако Б.Б. беше човек на честта трябва "да пробие своя слепоочник. Заедно с хвалебствена рецензия за автора, привеждам и текста в свой постинг. Вземи го прочети.
Но си мисля, що за литература, в която един от най–добрите текстове да е вдъхновен от Б.Б.?
ВОДА ИЛИ КРЪВ ТЕЧЕ В НЕЙНИТЕ АРТЕРИИ И ВЕНИ?
ОЧАКВАЙТЕ: КАКВО И КЪДЕ ОБЯДВАХМЕ ЕДН...
ДОКУМЕНТАЛНО ДОКАЗАТЕЛСТВО ЧЕ РФ Е КОЛОН...
Безмилостната оценка на Макеавели за бъл...
ДОКУМЕНТАЛНО ДОКАЗАТЕЛСТВО ЧЕ РФ Е КОЛОН...
Безмилостната оценка на Макеавели за бъл...
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 86