Постинг
03.06.2017 10:19 -
PUSSY RIOT ИЛИ КАК ВЕНЕРА ПОБЕДИ АФРОДИТА БЕЗ АФРОДИЗИАК
Автор: lazarlalev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 885 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 03.06.2017 10:35
Прочетен: 885 Коментари: 3 Гласове:
1
Последна промяна: 03.06.2017 10:35
Ако читателят още не се е досетил, то ето един джокер. Афродита в архитипичен юнгиански смисъл и според гръцката митология е платонически ейдос: жената изобщо, "вечната женственост" според немските романтици, женското начало в чистия му вид, София според терминологията на гностиците. Тя, разбира се се проявява в любовния акт, но още не е излязла от платоническите си пелени за зрелищна вакханалия на женския пол.Да не забравяме, че Афродита само покровителства хубавата Елена, но не я хвърля в битката , където кръстосват мечове Парис и Хектор. Тя само засилва нейната неотразима хубост, на свой ред главната причина за Троянската война, описана симптоматично от слепец, да не се влияе от женски чар, в Омировата "Илиада". Ще рече, не направо, а в сюжетна опосредованост, от играчка в плачка. Ей-такива церемонии на обичащите зрелищатата елини.
А Венера? Там вече никакви платонизми, ейдоси, идеални начала: там "право куме, та в очи"; конкретната жена в конкретната любов чрез конкретен любовен акт. Там вече се работи по образеца на бръснатите римски воини: без лигавщини и глезотии. "Тук е Родос, тука скачай", "Пристигнах, видях, победих", "Dura Lex, sed Lex" и т.н. Затова и така наречените полови болести се наричат още ВВЕНЕРИЧЕСКИ, знае се от де идат, макар далеч не винаги как се лекуват. Познатият и на двата пола хълм се нарича ВЕНЕРИН ХЪЛМ. Пък и смъртта, съпътстваща любовници със слаби сърдца при полов акт, поне на мое време носеше латинско название. Вероятно за да се прикрие непристойната истина: VENERICUS MORTUS.
Затова и Втората сексуална революция, която протича сега, е кръстена от водещи западни сексолози пак на Венера:TRANS VIA VENERAE /по пътя на Венера/.
От тук и централната метонимия на нейното ту бурно, ту плавно протичане стават ГЕНИТАЛИИТЕ, ПОЛОВИТЕ ОРГАНИ. На мъжа, но не толкова, главно на жената. Защото Камийя Пайа и тук се оказа права: женският полов орган е първичен и основен, той е плосък отпред до незабележимост, и вместителен във вътрешността, утробен, и съдържа във веществен смисъл и символика мъжкия. В плода на петия месец от бременността се оформя момичешкото, а след него момчешкото отличие; първо Х, а след това ХУ хромозомата. Затова и чрез него, вече в метафоричен план, се изразяват социални движения на епохата.
Несъмнено, началото са обходилите печатните станове, екрани и театрални рампи навсякъде по света МОНОЛОЗИТЕ НА ВАГИНАТА на писателката ИВ ЕНЦЛЕР с цялостната реабилитация на женския генитал. Нещо повече, с неговото почти култово религиозно ОСВЕЩАВАНЕ, граничещо едва ли не със светотатство. Защото в някои от интерпретациите на книгата той се оприличава на храм. Входът, портата с антрето сякаш копират големите и малките полови устни, централната пътека към олтара - вагината, двата насрещни стълба - яйчниците, олтарът - матката.
И в наши дни тази виртуална символика, както често става в историята, се превръща в битова фабула, сякаш на свой ред да подтвърди органичната връзка между небе и земя.
Например PUSSY RIOT/бунтът на вагината/. Скандалната дамска попгрупа, избрала "свято място", църква, за изпълнение на протестна песен. Да не преразказвам историята отпреди няколко години, която днес всички знаят. Но ще отделя в нея два момента, които правят от елементарна хулиганска проява предмет за философичен размисъл:
Първо, за светотатство е избран православен храм, една от главните функции на който е ОСВЕЩАВАНЕТО: кръщене на новородено, сключване брак пред Бога, опрощение на тленни останки за вечния им път. Чрез акцията на момичетата ОСВЕЩАВАНЕТО се извършва не в христиански ритуал, а в естраден скандал, отвеждащ към НЕЧИСТА СИЛА .Изпълнен едвали не от дявола и неговите "сукуби", женските дяволи по заимствания от Томас Ман в "Доктор Фаустус" сюжет на немската средновековна митология. От страна на тези палячовски накачулени момичета православният храм се превръща в СИНАГОГА НА САТАНАТА, както гласеше заглавието на един роман от двадесетте години на миналия век. И това сатанинско дело се символизира чрез вагината, доведена до бунт от социално потиснатата жена. Не случайно бяха приведени кинокадри, където една дама от групата напъхва цяло пиле в същата тази "бунтуваща се вагина". И извършва полов акт на публично обозрение в стила на сукубите, за които вече стана дума. Ще рече сценарият, върху който е умувано не малко, се превръща в пърформанс, режисиран от освещаващите го демонични сили.
И второ, чрез паралелния сюжет на пърформанса - ажиотаж около тази акция, описание и коментар в медиите, изказвания на възмутени граждани, подкрепа от западните "либертианци"; след това съдебно с излежаване на наказаниет. "Безочливи и светотатствени" според църквата изказвания по повод извършеното в църквата и изтърпяното в затвора; предизвикателният отказ дори и за атеисти и агностици да ПРИЗНАЯТ ВИНА.След освобождаване, триумфални шествия в европейски страни. Една наковалня на древногръцкия бот Хефес, в която се изковава мирова слава - пропуск за всички възможни грехове, слабости и пороци на тялото и душата. Слава която вече сама работи за тях и тяхната съмнителна кауза. Всичко по либерално-демократичния катехизис в перфектно изпълнение на женски същества. Сега героини, но някога в моята ранна младост старите хора ги наричаха "ПИКЛИ". И кръгът се затваря като в приказките със щастлив край. "И ние бяхме там, пихме и се веселихме".
И мъжкият вариант на гениталния протест: художникът Пьотр Павленский. Тук естествено няма да има вагина, която да се надига на бунт, няма да маршируват суфражетки и феминистки. Но затова пък ще има член с тестикулна торбичка, на която ще бъде отредена и главната роля. Да, да, този художник, който няма ни една картина, се издига до артистично звание, и то от не глупави хора! заради, ох, тръпки ме побиват да го кажа, ами заради това, че закова с гвоздеи въпросната тестикулна торбичка върху перилата на един московски мост. Защо? Ами за политическа съпротива. Срещу кого, пак смътно, срещу социалната система и държавата. И вичи смътно до смутоляване - за поругаване на човешки права.
И куп въпроси, които и едно дете, непосветено още в половите въпроси ще си зададе: първо, какво му е виновна тази торбичка, негова плът в крайна сметка. Така безбожно да я наказва; второ, каква е нейната връзка, нека дори преносна на преностната! със целта на неговия протест; тук торбичка с два тестикула по закона на свободното падане на телата, а там? Путин, досетихте се, той е щатната мишена на протестите; трето, защо именно торбичката, на Христос бяха заковани китките и кръстосаните нозе, можеше поне този евангелски мотив да се пунтира, не, торбичката и толкоз.
Но това ще бъде само фонът, върху който ще се разиграва действието на втората сексуална революция. Зачената със женски изповеди /"Монолозите на вагината"/, израснала в утробата на феминистичните движения, тя ще се пръкне със цезарево сечение в изкуството и философската мисъл в наши дни. Тук Венера само разклати трона на Афродита, без още да я е повалила на тепиха за решаваща схватка. А ние дори не сме още изкачили Венериния хълм.
Следващ постинг
Предишен постинг
Търсене
За този блог
Гласове: 86